kalau tgk comment wall to wall kat FB abad ni,ecehh abad ni mcm dh lame hidup je kn.ramaii je yg wall pasal uma sewa.nak bwk brg tu la brg ni la,sewa uma bila nk byr,kaw utang aku duet kunci kaw utang aku duet masuk tandas awam.eh tepesong , maaf .
adat lahh kalau tgh belaja ni kita dok sewa ramai2 kan? kadang2 sampai 1 uma 10 owg 12 owg.nak saving punya pasal. tapi macam mana kalau dalam kalangan penyewa2 bersama tu ade yg korang tak suka n tak berkenan dgn beliau? haa kalau aku,lantak lah kaw nak tertonggeng ke terbalik ke nak terjun dari tingkat 16 sebab lambat pegi kelas ke,janji kaw tak kacau hidup aku sudah.tapi kadang2 kita tak boleh nak buat tak kesah bila perangai si dia sangat meng-annoying-kan.
how to overcome this problem?
maybe kita kena slowtalk kott.point utama.ape yg tak puas hati.suarakan pendapat masing2.kita sewa umah bukan untuk sebulan dua.mcm kitorang,kitorang kontrak setahun.so dlm tempoh masa tu mmg kena byk2 bersabar sbb kita kena hadap macam2 perangai owg.biase lahh.buat bodo je.tu perangai owg,perangai kita,kita tak taw pulak ape owg cakap kan?so kalau boleh prevent kan diri dari cari gaduh ngn owg atau melahirkan rasa ketidakpuashatian secara terbuka.kan lebih elok kalau slowtalk,betol tak?takde bergaduh,takde adegan tarik menarik rambut atau pon adegan bakar membakar underwear.eh eh?
kalau dah duduk umah sewa ramai2 tu jgn lahh pentingkan diri sgt.jgn jadi kera sumbang dok terperap dlm bilik sowang2.lepak la ngn mmbe2 laen kat depan tv ke , mkn same2 ke.kan lagi meriah mcm tu.mcm satu family.n jgn jadi selfish. kalau beli barang tu same2 lah kongsi.meaning kalau aku beli pencuci jamban,kaw beli lah batang mop ke,beruss jamban ke. same2 lah kite mmbersihkan umahh ye.
next, jgn jadi pengotor.jgn pulak kaw sepahkan underwear kaw yg baceng tu merata2 temapt.kalau bilek tu kaw sowang je duduk takpe.kalau satu bilik 2 3 owg ade yg muntah hijau kunengg sume lakk ngn bau baceng kaw tu.
same2 susah,same2 senang.ape lah salah nye kalau tolong housemate bila dy susah kan?kalau dy tkde transport nak pegi kelas,bagi je lah dy pinjam kereta tak pon tlg hantarkan.haa kan ke dpt pahala tu.tapi kalau kaw tak dpt tolong jgn la pulun nak tlg jugak kan.menyusah kan diri pulak nnti.
menipu lahh kalau korang cakap korang suke je ngn sume housemates korang.so its normal kalau kdg2 tu rase tak puas hati.sabar je la cik kiahh ye.
6 Pesanan Nabi waktu IJtimak?
3 weeks ago




0 budak nak kena tibai:
Post a Comment