THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

the cekodok's

Thursday, July 8, 2010

kawan [ entry melekit ]


aku cakap aku nak tido awal kan?huh malangnye aku tak bolehh nak tido.aiyoo.tibe2 idea datang lagi seperti mencurah2 ke ladang gandum dan akhir nye terhasillah entry neh.


mr K cakap dlm entry neh,belog adalah tempat paling baek utk owg menabur fitnah dan lahirkan benih2 kebencian dan kemarahan.u r so DAMN ryte.kadang dalam belog kite just tulis ape yg ade dlm kepala otak n kadang2 bila emosi menguasai diri kita tak sedar ape yg kita tulis,ape yg kita carutkan.so kepada readers,tlg respect hasil tulisan owg laen ye.heyy grow up lah ! kalau agak2 tak suke nak bace belog owg tak payah gatal nak stalk tiap2 hari pastu dok kutok hebohh satu kampong jaja cerita owg okke.jage tepi kaen sendiri.tak suka sudahh,klik je pangkah kat ats tu ha.tu pon nak kena ajar ke?


kalau dh rase diri tu bagus,make ur own blog . n kalau tak boleh terima pendapat org,tulis entry panjang2 simpan sorang2.so that kaw sorang je baca,kaw sorangg je yg syok sendiri. 


lumrahh hidup.manusia,tak penah puas tengok kesenangan owg laen.kalau hati tu dh hitam,ape owg buat sume tak kena pada dia.dia sowg je yg betol.waktu owg laen jatuh kaw boleh gelakkan tapi waktu kaw jatuhh,jgn menangis kalau takde sape pon nk tolong kaw.mmg time senang kaw rase kaw lah paling ramai kawan.kaw lahh yg paling kawan sayang.tapi bukan semua owg di sekeliling kaw tu kawan yg betol betol kawan.kawan bersuke ria mmg banyakk tapi kawan utk berduka mmg siket.time susah baru lah kaw kenal sape kawan sape yg bertopengkan kawan.


kawan yg betol2 kawan bukan owg yg selalu akan mengangguk bila kaw nk buat sesuatu,tapi mereka adalah owg yg akan sejujur nye bagi taw korang baek buruk mende yg korang nak buat tu.kawan,mereka yg selalu bersusah senang dgn kita.yg tak pernah berkira dgn kita . ade kawan yg akan tikam kita dari belakang . so jgn mudah percaya dgn owg . kadang2 ade owg berkawan dgn kita sbb dy nak kan sesuatu. jadi, again , jgn mudah percaya dgn owg . ade owg yg berkawan dgn kite sbb dy taw kita kaya , so beware dgn si kaki kikis . jgn bermurah hati sgt .


ade owg kawan ngn kita sebab nak goda boyfren kita . hati2 dgn owg yg mcm nehh. tapi kalau hal mcm ni jadi, jgn la smpai nak bergaduh bertarik rambut bercakar bertikam lidah tu sume.buat malu je.nenek aku cakap,bertepuk sebelah tgn takkn berbunyi.means kalau betol kawan korang tu setia,n boyfren korang pon setia,dowg takkn tikam kaw dari belakang.so faham maksud bertepuk sebelah tgn takkn berbunyi ? maaf aku takk expert bab2 nak terangkan peribahasa sume nehh.so lu fikir la sendiri.


ade kawan yg buat korang berubah.berubahh jadi owg laen,bukan diri korang yg sebenar.means korang ikot lifestyle dowg.heyy wake up ! jgn jadi hipokrit okke. korang ade cara korang gaya korangg n lifestyle korangg. but then kenapa nak ikot cara owg kan? 


ade kawan yg nak menumpang kesenangan.owg macam ni mcm parasite.tak boleh di percayai.bila kowang susah dy akan blah mcm tu je.believe me. 


so, lastly,kawan yg betol2 sejati memang susah nak cari wehh ! bukan boleh beli dgn wang ringgit apatah lagi nak kutip tepi jalan.so hargai kawan yg korangg yakin dowg tu kawann sejati kowang.but dont ever believe and trust them 100%.trust is just like a paper.once it is crumpled,it will never come back to normal condition again.ehh betol ke? HAHA lantakk lahh.



0 budak nak kena tibai: