THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

the cekodok's

Monday, July 5, 2010

cukup dewasa tak?


maaf klu entry kali ni ade unsur2 keganasan dari segi bahasa.sbb aku menTAIP dlm keadaan lapar.so agak emosi bila perot merengek manje mintak di isi.huh.ngade2 punye tali pusat ! entry kali ni nak cite pasal owg dewasa.ecehhh entry ala2 dh bagus je nak bagi pendapat kan.korang penah tak tengok owg yg umo dh boleh diakatakan matang,klu kawen pon dh boleh menabur benih dan membuahkan hasil tapi perangai still mcm budak2.umo matang tapi perangai tak matang.kebiasaan nye sikap mcm ni ade dua faktor.

> mungkin dh biasa mak ayah dowang manje kan dowg.smpai dh tua bangka pon kalau bleh mak ayah nk timang2 lagi.kalau oleh mak nk bagi susu badan kat ank dy.ups ! sensored ! *** selalu nye yg jadi mcm ni kebanyakan nye anak tunggal.maklum lah dy sowang je yg mak ayah ade utk dibelai di manje kan kan.klu parents yg anak 10 tu tkde nye korang nak di timang nye.majoriti dowg yg mcm ni mintak hape pon dapat.woahhh manyak untung ma.ade sape2 nk amek aku jadi ank angkat tunggal tak? :p

>second,golongan yg kurang kaseh sayang.time kecik2 mak ayah takde mase nk luangkan ngn ank dowg.n then bila anak2 dh besaw,mak ayah dh ade byk mase lapang brulah anak tu rase boleh bermanje2 ngn parents dowg.

kebanyakan owg tak sedar kadang2 perangai dowg tu agak kebudak budakan.contoh nye bila barang korang disentuh.penah tengok budak2 berebut kereta mainan?ha bila korang melenting time ade owg usek barang2 korang,tu dh menunjukkan korang ni mcm budak2.sedangkan dowg just sentuh brg korg,tkde niat nak rosakkan.korang seolah2 nk jadi penguasa tunggal brg2 korang tu.ha same lah mcm budak2 yg bergaduh brebut mainan tuh.

usually budak2 ni mmg suke bersaing .mende yg dia nak dia akan cuba mcm2 cara utk dapatkan tak kira lah cara dy tu menyakitkan hati owg atau pun tak.bg dia yg penting adalah kepuasan.kalau nak mintak maaf tu jauh sekali lah.mcm korang kecik2 dulu la kan.korang tak penah ckp sorry kat mak ayahk korang kan.kalau korang wat salah selalu nye korang akan buat aksi2 bodoh utk pujuk mak ayah korang balik.betol tak?

nextt selalu nak berteman.pegi berak,kebtot,makan,kenceng,korek idong sume kalau boleh nak ade mmbe teman.kalau dulu kecik2 ye lah mmg pegi mane2 nk kena teman.time kecik ape lah yg korang taw kan?pegi jamban pon silap2 leh sesat barat.klu korang jenis mcm neh,korang still belom layak di panggil DEWASA.sbb korang still nk bermanje kena belai setiap masa even time korang berak.HAHA.

penah tgk budak laki maen perang2 sampai tak pedulikan owg?haa same gk if korang buat hal korang tak peduli owg laen.kire mcm kaw hidop dlm dunia kaw.kaw bebas buat ape je yg kaw nk ,tak payah peduli owg.even mnde tu pelik di mata owg laen.

time kecik,menyanyi siket je owg dh puji pndai nyeee ank sape lah ni.padahal dh paling sumbang dh suara kowang + pitching yg ke laut. kalau umo 20 tahun kowang still nk tacing if owg kritik pasal diri kaw,haihh perangai kowang tu mmg sebijik mcm budak umo 6 tahun.kaw selalu je nk jadi perhatian owg n nak kan owg memuji2 kaw.contoh kaw accident,injured siket je tapi sebok nak heboh satu dunia konon2 mcm kaw injured terok.tak salah sebenarnye kaw nak inform kat mmbe kaw,tapi agak2 lah.jgn sampai sanggup buat mnde2 yg memalukan diri semata2 nak kan perhatian owg ramai.


p/s:aku belom boleh di kategoriakn sbg dewasa.harap maklum.sbb tak menepati kriteria2 di atas :p

0 budak nak kena tibai: