THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

the cekodok's

Friday, July 1, 2011

racist



assalamualaikummm.hai hai hello dan heyyy.


dlm entry yg lepas2 aku ade gtw yg aku dh start keje kan?dh nk dkt seminggu gak lahh.keje kedai fast food mmg cm gampangs punye penat.




nk duet punye pasal tepaksa ah berkorban.semua benda aku boleh give and take.kena mrh ngn bos tu biasa lah kan.maklum lah owg tak pnh keje.tp 1 je aku tak puas hati.bos aku ade dua owg.sowg melayu org sabah sowg lagi india.yg sabah tu mulot mmg cm longkang taik tp boleh lahh baek jugak klu nak di bandingkan dgn yg india neh.mcm biasa keje ktowang serve customer lahh.and then klu takde customer kena lah bg flyers cri customer.takkn nak melepak pulak kan.so pendek kata 9 jam mmg kena bediri takleh duduk langsung.longgar semua kepala lutot.tumit ni dh mcm nk reput dh rasa nya.




actually bos india tu on leave dh 4 5 hari sbb dy ade hal kena balik kampung.so dri start aku keje smpai lah ke hari ni bru bos india tu taw yg aku masuk keje.naseb baek lahh bos melayu tu tlg.back up aku ckp aku boleh buat kerja even part time.so tadi bos tu mcm tak bape suke lah.nk dijadikan cerita,aku ngn kakak ipar aku keje kat tmpt yg sama and bos melayu tu bg ktowang sama shift so if aku balik mlm or akk ipar aku balik mlm tkde lah bahaya sgt kan.sbb habes keje pukul sebals der.bas selalu nye smpai 1130.gila kaw pompuan balik keje jln mlm2 sowg kan.tp bila masuk lak bos india gila nehh dy split kan shift ktowang and then waktu keje aku yg dri 9 jam dh kurang jd 5 jam.mmg lah seronok masuk keje pukul 6 ptg.tp gaji pon ciput je lahh.tak rase berbaloi pon kerja.ceitt podacik T______T





pastu nak dijadikan cerita pulak,ade sowg lagi pekerja balaci cm kitowang ni.beliau seorang minaci berumur 17 tahun.lepas spm lah katakan.dan beliau seorang hindu.menjadi kesayangan bos india lah of kos kannn.aku ngn kakak ipar aku kena dera bg flyers keje cm gampang.klu time bg flyers dok sembang punye lah dy mrh smpaikan sowg kena duduk hujung pintu sebelah kanan,sowg lagi hujung pintu sebelahh kiri.dengki punye india.pastu yg minaci kesayangan bos india tu pulak duduk dlm kat kaunter dok besembang kencang.mmg mcm gampangs kuasa dua.




bos india dan minaci kesayangan bersembang kencang ngn brader kfc




sedangkan aku,kakak ipaw dan sowg lagi mat rukh khan





duduk tepi banner besaw godang ni dok bg flyers




tak ke diskriminasi nama nye tuuu?! -______-



dh la hari ni aku senggugut.sales tak ckup lagi tujuhbelashengget bos india tu tak bg tutup kedai sedangkan time tu dh pukul 10.45pm.pastu ktowang kena wt inventory kira stock semua.selagi tak siap takleh balik.yennadei punye india.klu nak sales ikot ape yg dy nak,sama sama lahhh cri customer.apee daaaa.



sama sama keje sama sama susah payah laah.ni tak dy nak besenang lenang tp tkde effort.mmg lah kitowang balaci,kaw bos.tp at least lyn ah pekerja sama rata.bukan DISKRIMINASI kaum laen.what the fish in the pond -____-





0 budak nak kena tibai: