THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

the cekodok's

Tuesday, August 3, 2010

perempuan dan make up


lately terasa agak annoying bile tengok ramai pompuan pakai make up 10 inci tebal mcm tepong gomak.kalau dikutip bedak yg di tepek kat muka,aku rase dh boleh wat karipap.kalau kat micet tu ha,pegi kelas je pon.nak ber eye shadow lah, blusher lah,lipstik merah mak ngah dan sebagai nye.kalau setakat eye liner n maskara tu boleh terima lagi.mende mcm ni aku rase bukan wujud kat tempat aku je.sure kat universiti or kolej2 laen pon byk.lagi2 utk kolej n universiti swasta yg peraturan tak berapa nak ketat.kalau hamek kos fesyen, masscom, kesetiausahaan tu confirm lah kan.aku ni mmg selalu mulut jahat.maaf.

dulu time aku pegi hamek lesen kereta,kan ade ceramah yg 6 jam tu an?aku dok sebok bahan sowang minah n yg mekap tebal nk mampos cm cina nak g wat persembahan opera.tah hape motif dowg tah.aku n mmbe2 aku pling selekeh dtg ceramah.yg laen sume siap nk make up dress up cm nk g shopping.mak aih.kalau time blaja bwk kereta,nk make up gila vavy mmg tak dpt diterima akal lah kan.harapan je la kereta kat tempat memandu tu nak ade ekon.kalau ade pon takkn nye dowg bia kowang psg ekon.bukak tingkap,save minyak,bazir make up kowang.aku bukan jenis yg suke nak make up.sbb rase mcm ade pinggan melekat kat muka.kalau pakai maskara rase mcm ade bulu kaki yg melekit2 kat mata dok sapu2 mata aku.



mostly ramai perempuan bila di tanya "kenapa pakai make up" mesti akn jwb:suke, nk tutup cela kat muka, nk jadi cm anjelina jolie,ikot perkembangan semasa, jadi lagi confident sbb rase diri santek n so on so fall.mmg lantak ah nak make up atas apa alasan sekalipon tapi berpada padalah.kalau setakat nk pegi kelas tu just dgn simple make up sudah lah.ni mcm nak pegi opera ke hape.baek lah korang guna duet tu utk beli makanan.perot kenyang hati senang.



aku yakin lecturer korang akan pengsan n masuk ICU if korang dtg kelas dgn rupe cmneh.

oh oh my lesbo ! ALYSSA BERNAL ! natural beauty.kn simple cmneh.tak pyh make up tebal but still mantain santek woahh ! blogger-emoticon.blogspot.com



ade gak perempuan yg nak nmpak santek utk boifren.HAHA ni lagi kelaka.cari la owg yg leh trime huduh santek korang.tak payah nk jadi hipokrit.last2 nnti sndiri yg nyesal.if kentot kowang busuk,ngaku je.tak payah selindung.eh tade kena mengena.blogger-emoticon.blogspot.com



berdasarkan sesi chit chat ngn beberapa makhluk yg bernama lelaki,dowg mostly akan pilih aweks yg simple je.not with a heavy make up.sbb dowg ckp if dh kawen nnti tkde nye 24/7 bini dowg nk stay ngn make up kat uma.time tu baru lah terserlah wajah2 sebenar yg dulu nye awek dowg yg cantek tip top.rupe2 nye lebeh kurang hantu langsuir je.HAHA.i'm just joking.no heart feeling kayh ! blogger-emoticon.blogspot.com










p/s: hoyeh hoyehhh ! nak ckp TAHNIAH byk2 kat cikruby sbb dh berjaya dpt lesen.walaupun selalu divider micet tu kena panjat ngn kereta yg dy bawak.blogger-emoticon.blogspot.com





2 budak nak kena tibai:

LIlianna Mardiana said...

Hahaha wah ironinye, baru je semalam I dengan kawan-kawan I bahan sorang minah ni, makeup memang SEBIJIK macam pelakon opera, sebatu lagi dah nampak blusher setempek kat pipi, ish sabar je la.

Btw, suka banner u!!! Sempoi! :D

amoi gendut said...

woahhhh dy igt dy pelakon drama siri kanak2 teletubbies kah? HAHA.
macehhh si santekkkk ! ;)