taw tak mksud friend tu hape?kalau tak taw sila tampar diri sendiri sekarang ! owg cakap kawan baek susah nak dapat.betol ke? eheh selalu nye kawan time suka ria memang ramai tapi kawan yg sanggup nk kongsi susah senang boleh kira guna ketulan taik hidong(maksud nye sgt siket).
maksud kongsi susah senang bukan la kaw nak kena tanggung segala hutang piutang si kawan tersebut but at least kalau kaw taw mmbe kaw tgh susah,kaw tnye dy okke ke tak pon dh cukup.kalau dy takde duet nak beli makan,kaw hulur megi sebungkus tak pon setengah bungkus pn si kawan tu besyukur kott.kalau aku lah.kalau owg laen aku tak taw.silap2 hulur megi dpt selipa asadi balik.
laen owg,laen ragam,laen perangai.bila dh lama kenal kadang2 baru kita nmpak part2 burok owg tu.nobody perfect kan?tapi the part yg unperfect tu lah yg buatkan kawan tu penting.kalau kaw taw melukis kawan kaw tak taw,kaw boleh tlg ajar dy betol tak?kalau kaw panas baran kawan kaw tu jenis cool,at leat takde kerusi meja yg akan melayang keluar dari umah kaw betol tak?tapi kadang2 panas baran tu biarlah bertempat.
berkawan pon ade adab beb.mula2 mmg owg boleh terima n faham kaw.tapi lama2 bila kaw ikot kan sgt kepala hangin n baran kaw tu boleh bawak padah.sebab sabar owg pon ade limit.sape yg tak kesah diri dy di hamun n jadi mangsa keadaan tiap2 hari angkat kaki ! ha ahh menipu.takde sape bleh tahan kalau kepala kena pijak beb.sape hangkat kaki tu menipu !
kalau dh berkawan dlm tempoh yg agak lama,mesti kaw rase tk sampai hati nk gaduh ngn kawan kaw bila fikir kawan kaw ni dh susah senang same2 ngn kaw dulu betol tak? kalau kaw fikir diri sendiri,kaw akan teros biar keadaan jadi makin terok,kaw ikot kepala hangin kaw.n at last,friendship tu bukan lagi di panggil berkawan atas kapal(friend and ship.hehe) tapi kapal yg utuh dh jadi kapal karam.hebat tak aku wat ayat? HAHA.

p/s: entry merapu lepas tengok cite fantastic four.eh eh takde kena mengena dgn isi kandungan entry.ngehee.





1 budak nak kena tibai:
sabar okey! :D
Post a Comment