tibe2 gedik pulak nak buat entry geligeli kan.aherrkk !!~ ups sedawa badak dulu b4 wat entry baru lah byk ilham masyuk dlm pale hotak neh.cmne nak start eh?
hmm.skrg ni kte tgk byk couple2 yg asek dok nak begaduh sane sini,pastu putus.aku just nak bg advice siket lah berdasarkan pengalaman aku yg lepas2.aku bukan lah DOCTOR CHENTA.n mmg sgt tak pakar bab2 hati dan perasaan neh.ye , mmg agak loading bab2 pujuk memujuk apatah lagi nak buat ayat jiwang bunga2. ni nak kongsi ilmu,ececehhh.
1) klu korang bergaduh.cara terbaek yg perlu korang lakukan adalah chill dulu.tenangkan diri dan bila korang rasa pasangan korang pon cm dh agak cool down bru korang pujuk dy.slowtalk nicely.tanye dy kenapa mengapa bagaimana nak settle kan problem.klu masing2 tgh hot tgh baran tgh marah korang slowtalk try discus mcm mane pon takkn dpt jalan penyelesaian yg sepatut nye sbb masing2 tgh kepala hangin.yup keadaan ni aku penah rasa.n klu tgh marah,then kite terpakse wat desicion,selalu nye desicon yg kita buat tu adalah desicion yg slh.lagi2 klu kite kena buat pilihan.contoh lah,klu korang tgh marah,pastu mmbe korang ajak kua lepak,korang tgh hangin neh msti ah tkde mood nk kua kn?last bila korang tggl sorang2 dok frust sorang2 bru korang sedar."eh klu aku ikot dorang kua tdi kan best takde ah aku lyn feeling sorang2".haa jln terbaek bila korang hadapi problem is,kua lepakk! makann n enjoy puas2.dh okke pastu baru korang piker cmne nk sttle down the problem.
2)if korang dgr kabar angin yg mengatakan pasangan korang curang.korang chill dulu tggu cri kot2 ade bukti2 kukuh yg boleh wat korang confirm yg pasangan korang ni maen kayu 3.jgn terus nak melenting je.the best way is korang pecaya ngn pasangan korang.tpi bila dh ade bukti si dia curang,korang slowtalk ngn dy.tanye dy lelok.agk2 dy tanak ngaku,tggu until kesabaran korang capai limit,then bila dh kantui depan mata,lu piker la sndiri.sma ade nk tggl or teruskan.but if aku lah,better kaw mengaku kaw ade pompuan laen then aku dpt taw sndiri.mmg tiade maaf bagimu.HAHA.
3)then bila korang kecik hati ngn pasangan korang.if sbb hal yg kecik, korang wat bodo je.t8 time tenangkan diri bila dh okke,just forget about all the small2 things n buat mcm tkde ape yg jadi.agk2 korang dh okke hepi2 msej ngn si dia,korang ckp lah elok2"eh i tacing sebena nye ngn u tadi".slowtalk ngn si dia so that si dia taw ape yg korang suke n tak suke.n hopefully dy takkn repeat the same mistakes.
4)if si dia merajuk or bad mood,try to entertain si dia.tp klu dy tgh mengamuk2 jgn pulak kaw bejoget poco2 or berdansa tarian gong xi fa cai dpn dy.
ade yg makan selipa pulak nnti.tggu masa yg sesuai,n then try to do silly thing.contoh mcm hanta MMS ngn muka korang yg paling hodoh yg mungkin boleh wat dy tergelak sengih sorang2 mcm kerang busuk.
mmg agak kebudak budakan tapi selalu nye mnde ni will work.
5)if si dia bz kerja jgn pulak kaw terhegeh2 tergedik2 ajak si dia msej mahupun bergayut.owg tgh bz kaw nk tergedik2 mmg cari nahas.
6)try to prevent mnde2 yg si dia tak suke.contoh if si dia tak suke kaw kua ngn lelaki laen berdua.so kelua la ramai2 hangout ngn mmbe2 pompuan n all the guys.so takde la si dia curiga.
dlm bercouple tak semesti nye korang kena berkepit berdua je.korang kne pndai bahagi ruang antara hidup korang n utk lepak ngn si dia.pendek kata,give n take tu penting.kadang2 ego tu kena rendahkan siket.jgn malu utk mengaku salah.n jgn malu utk tegakkn ape yg korang rasa betul.korang ade hak korang n jgn biarkan psangan korang pijak kepala korang.sayang bia bertempat ye. 
6 Pesanan Nabi waktu IJtimak?
3 weeks ago




2 budak nak kena tibai:
Advise yg ade gak kebenarannye..talking tru xperience?
yup yup.haha experience yg buat relation tahan selama 2 tahun.aw aww maluu lah sayeee :p
Post a Comment